Co powinieneś przygotować zanim zaczniesz wypełniać wniosek o wypłatę świadczenia?

Zanim zaczniesz wypełniać wniosek – przygotuj:

 

  • numer konta bankowego,
  • dokument tożsamości,
  • dokumenty związane ze zdarzeniem.

Jak zgłosić zdarzenie ubezpieczeniowe?

 

Zgłoszenie online:

 

Wejdź

 

Możesz to zrobić także:

 

  • mailowo na adres swiadczenia@viennalife.pl
  • lub przesyłając dokumenty na adres:
    Vienna Life TU na Życie
    Vienna Insurance Group
    Al. Jerozolimskie 162 A, 02-342 Warszawa

Jakie dokumenty są wymagane?

 

W zależności od zdarzenia wypełniasz i przesyłasz odpowiedni wniosek:

Zdarzenie związane z zachorowaniem

Formularz

W procesie rozpatrywania roszczenia potrzebna jest dodatkowa dokumentacja, m.in.:

 

  • pełna dokumentacja medyczna,
  • kopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

Zdarzenie związane z nieszczęśliwym wypadkiem

Formularz

W procesie rozpatrywania roszczenia potrzebna jest dodatkowa dokumentacja, m.in.:

 

  • dokumenty potwierdzające okoliczności nieszczęśliwego wypadku, raport policyjny, protokół BHP, etc.
  • pełna dokumentacja medyczna, w tym ta z udzielenia pierwszej pomocy po wypadku,
  • kopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

Śmierć ubezpieczonego

Formularz

W procesie rozpatrywania roszczenia potrzebna jest dodatkowa dokumentacja, m.in.:

 

  • akt zgonu,
  • kserokopia karty zgonu,
  • kopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

Dożycie ubezpieczonego do końca okresu ubezpieczenia

Formularz

W procesie rozpatrywania roszczenia potrzebna jest dodatkowa dokumentacja, m.in.:

 

  • kopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

 

 

Jeśli wymagana dokumentacja będzie niekompletna poinformujemy Cię o tym listownie lub mailowo, jeśli wyrazisz na to zgodę.

 

Pamiętaj, że wszystkie dokumenty obcojęzyczne powinny być przesłane wraz z ich przysięgłym tłumaczeniem na język polski.

 

 

Jak przebiega realizacja świadczenia?

 

Chcemy, abyś jak najszybciej mógł otrzymać wypłatę świadczenia. Czasami jednak, mimo Twoich i naszych starań, może zdarzyć się, że analiza Twojej sprawy wymaga więcej czasu. Jeśli podjęcie decyzji nie jest możliwe w terminie 30 dni, to wypłata realizowana jest w ciągu 14 dni, od otrzymania przez nas ostatniego, wymaganego dokumentu. Jeżeli decyzja o wypłacie świadczenia będzie pozytywna, pieniądze wpłacimy na konto bankowe, którego numer podany jest we wniosku. W innym przypadku otrzymasz od nas korespondencję z uzasadnieniem naszej decyzji.

 

  1. Zgłoszenie zdarzenia

    Zgłoszenie przez Ciebie szkody – możesz wybrać, czy zrobisz to pocztą, mailem czy telefonicznie.

  2. Przyjęcie wniosku

    Gdy wniosek do nas dotrze i zostanie zarejestrowany – zaczynamy jego rozpatrywanie.

  3. Weryfikacja dokumentacji

    Sprawdzamy, czy otrzymaliśmy wszystkie wymagane dokumenty do podjęcia decyzji o wypłacie świadczenia. Jeśli nie jest to możliwe, zwrócimy się do instytucji, które mogą je posiadać lub bezpośrednio do Ciebie z prośbą o dostarczenie brakującej dokumentacji. Wyślemy do Ciebie list lub e-mail w tej sprawie. Jeśli mamy wszystkie niezbędne informacje, podejmiemy decyzję o wypłacie świadczenia.

  4. Czas na uzupełnienie dokumentacji

    Czekamy na przesłanie brakującej dokumentacji.
    Jeśli nie będziemy mogli podjać decyzji na podstawie zgromadzonej
    dokumentacji, poinformujemy Cię o tym.

  5. Decyzja o wypłacie i wysokości świadczenia lub decyzja o odmowie wypłaty

    Podejmujemy decyzje czy świadczenie może być wypłacone oraz określamy jego wysokość.
    Zrobimy to w ciągu 14 dni od otrzymania ostatniego dokumentu. Jeśli nie będziemy mogli wypłacić świadczenia, poinformujemy Cię o tym wraz z uzasadnieniem decyzji.