Zanim zaczniesz wypełniać wniosek – przygotuj:
Jak zgłosić zdarzenie ubezpieczeniowe?
Zgłoszenie online:
Możesz to zrobić także:
Jakie dokumenty są wymagane?
W zależności od zdarzenia wypełniasz i przesyłasz odpowiedni wniosek:
Zdarzenie związane z zachorowaniem
FormularzW procesie rozpatrywania roszczenia potrzebna jest dodatkowa dokumentacja, m.in.:
Zdarzenie związane z nieszczęśliwym wypadkiem
FormularzW procesie rozpatrywania roszczenia potrzebna jest dodatkowa dokumentacja, m.in.:
Śmierć ubezpieczonego
FormularzW procesie rozpatrywania roszczenia potrzebna jest dodatkowa dokumentacja, m.in.:
Dożycie ubezpieczonego do końca okresu ubezpieczenia
FormularzW procesie rozpatrywania roszczenia potrzebna jest dodatkowa dokumentacja, m.in.:
Jeśli wymagana dokumentacja będzie niekompletna poinformujemy Cię o tym listownie lub mailowo, jeśli wyrazisz na to zgodę.
Pamiętaj, że wszystkie dokumenty obcojęzyczne powinny być przesłane wraz z ich przysięgłym tłumaczeniem na język polski.
Jak przebiega realizacja świadczenia?
Chcemy, abyś jak najszybciej mógł otrzymać wypłatę świadczenia. Czasami jednak, mimo Twoich i naszych starań, może zdarzyć się, że analiza Twojej sprawy wymaga więcej czasu. Jeśli podjęcie decyzji nie jest możliwe w terminie 30 dni, to wypłata realizowana jest w ciągu 14 dni, od otrzymania przez nas ostatniego, wymaganego dokumentu. Jeżeli decyzja o wypłacie świadczenia będzie pozytywna, pieniądze wpłacimy na konto bankowe, którego numer podany jest we wniosku. W innym przypadku otrzymasz od nas korespondencję z uzasadnieniem naszej decyzji.
Zgłoszenie zdarzenia
Zgłoszenie przez Ciebie szkody – możesz wybrać, czy zrobisz to pocztą, mailem czy telefonicznie.
Przyjęcie wniosku
Gdy wniosek do nas dotrze i zostanie zarejestrowany – zaczynamy jego rozpatrywanie.
Weryfikacja dokumentacji
Sprawdzamy, czy otrzymaliśmy wszystkie wymagane dokumenty do podjęcia decyzji o wypłacie świadczenia. Jeśli nie jest to możliwe, zwrócimy się do instytucji, które mogą je posiadać lub bezpośrednio do Ciebie z prośbą o dostarczenie brakującej dokumentacji. Wyślemy do Ciebie list lub e-mail w tej sprawie. Jeśli mamy wszystkie niezbędne informacje, podejmiemy decyzję o wypłacie świadczenia.
Czas na uzupełnienie dokumentacji
Czekamy na przesłanie brakującej dokumentacji.
Jeśli nie będziemy mogli podjać decyzji na podstawie zgromadzonej
dokumentacji, poinformujemy Cię o tym.
Decyzja o wypłacie i wysokości świadczenia lub decyzja o odmowie wypłaty
Podejmujemy decyzje czy świadczenie może być wypłacone oraz określamy jego wysokość.
Zrobimy to w ciągu 14 dni od otrzymania ostatniego dokumentu. Jeśli nie będziemy mogli wypłacić świadczenia, poinformujemy Cię o tym wraz z uzasadnieniem decyzji.