Reklamacje

Ogólne zasady obsługi reklamacji

 

Zasady te zostały opracowane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej.

Aby przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji, prosimy o podanie imienia, nazwiska, numeru polisy lub PESEL oraz danych kontaktowych (adres, telefon, e-mail).

Czego może dotyczyć reklamacja?

 

Reklamacja związana może być z zawarciem lub wykonaniem umowy przez Vienna Life.

Kto może złożyć reklamację?

 

Reklamację może złożyć osoba, która złożyła wniosek o zawarcie umowy, jak również ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub inna osoba uprawniona z Umowy.

 Jak złożyć reklamację?

 

  1. Korespondencyjnie na adres: Vienna Life TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group, Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa
  2. Drogą mailową: reklamacje@viennalife.pl
  3. Osobiście w Biurze Obsługi Klienta: Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa (czekamy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00)
  4. Telefonicznie, korzystając z infolinii: 22 460 22 22 (nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00,

Potwierdzenie złożenia reklamacji

 

Jeśli chcesz, możesz je otrzymać w formie pisemnej lub w inny uzgodniony sposób.

Przebieg

 

  1. Reklamację rozpatrzymy bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, z wyjątkiem sytuacji opisanych w p. 2.
  2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ciągu 30 dni, przekażemy Ci powody opóźnienia i informacje dotyczące dalszej procedury, wskażemy też przewidywany termin rozpatrzenia Twojej reklamacji. – Nie przekroczy on 60 dni od Twojego zgłoszenia.
  3. Odpowiedź na reklamację otrzymasz w formie pisemnej (w postaci papierowej lub elektronicznej, o ile wskażesz nam swój adres e-mail i złożysz wniosek o taką formę odpowiedzi).

Mediacja

 

Alternatywą dla złożenia reklamacji jest przeprowadzenie mediacji. Jako Vienna Life jesteśmy zawsze otwarci na dialog i polubowne rozwiązywanie sporów. Jedną ze skuteczniejszych form szukania porozumienia jest postępowanie mediacyjne prowadzone w ramach Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Istotą mediacji jest poszukiwanie, w obecności bezstronnego, wybranego przez strony mediatora, satysfakcjonującego rozwiązania.

Jak zainicjować mediacje?

 

Zacznij od wypełnienia wniosku o Umowę o mediację. Pobierzesz go ze strony KNF
https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/umowa_o_mediacje_06-2021.pdf
Wypełniony formularz prześlij do Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF
(pl. Powstańców 1, 00-030 Warszawa).

Dalsze informacje przeczytasz na stronie: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/sad_polubowny_przy_KNF/mediacja

Aktualna lista podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozstrzygania sporów:

  1. Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/sad_polubowny_przy_KNF
  2. Rzecznik Finansowy: https://rf.gov.pl/