Zasady Ładu Korporacyjnego są zestawem zasad określających relacje zewnętrzne i wewnętrzne instytucji nadzorowanych przez Komisję Nadzoru Finansowego, w tym relację z udziałowcami i klientami, ich organizację, funkcjonowanie nadzoru wewnętrznego oraz kluczowych systemów i funkcji wewnętrznych, a także organów statutowych i zasad ich współdziałania.
Zasady Ładu Korporacyjnego
Zasady dobrych praktyk ubezpieczeniowych określają reguły współpracy z interesariuszami każdej instytucji ubezpieczeniowej:
- z klientami
- z pośrednikami ubezpieczeniowymi
- z organem nadzoru i Rzecznikiem Ubezpieczonych
- z mediami
- z innymi zakładami ubezpieczeń
- Zasady odnoszą się do zakładów ubezpieczeń oraz do wszystkich osób działających w ich imieniu, na ich rzecz lub na ich rachunek.
Zasady dobrych praktyk ubezpieczeniowych
Zgodnie z przyjętymi zasadami Vienna Life w relacjach
- z klientami:
- dokłada wszelkich starań, aby dobra oraz słuszne interesy klientów nie doznały uszczerbku
- nie stosuje nieuzasadnionego różnicowania świadczonych usług
- dba o rozwój świadomości ubezpieczeniowej w społeczeństwie
- stosuje wzorce umowne oraz przekazy reklamowe formułowane w sposób przejrzysty
- rozpoznaje skargi bez zbędnej zwłoki (do 30 dni)
- dokłada starań, aby spory były rozstrzygane w trybie ugodowym
- z pośrednikami:
- nie stosuje nieuzasadnionego różnicowania warunków współpracy
- udziela uzasadnionej okolicznościami pomocy w wykonywaniu działalności
- dokłada starań, aby pośrednicy nie osiągali nieuzasadnionych korzyści materialnych kosztem klientów
- dba, aby postanowienia w zakresie prowizji i innych oferowanych korzyści nie zachęcały do działań nieuczciwych
- z organem nadzoru, Rzecznikiem Ubezpieczonych
- z mediami:
- służy pomocą w wykonywaniu głównych zadań tych instytucji
działa wspólnie z innymi zakładami ubezpieczeń na rzecz rozwoju świadomości ubezpieczeniowej
- z innymi zakładami ubezpieczeń:
- respektuje zasady uczciwej konkurencji
- dokłada starań, aby spory między nimi były rozstrzygane polubownie
- w sprawach istotnych dla środowiska ubezpieczeniowego prezentuje w miarę możliwości wspólne stanowisko z innymi zakładami.
Vienna Life wykonuje swoją działalność z zachowaniem najwyższych standardów obsługi, koncentrując się na potrzebach i oczekiwaniach Klienta. Naszym celem jest budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami. Dlatego uważnie analizujemy wszelkie uwagi kierowane do naszej firmy, w tym również reklamacje zgłaszane przez Klientów.