Ład korporacyjny

Zasady Ładu Korporacyjnego są zestawem zasad określających relacje zewnętrzne i wewnętrzne instytucji nadzorowanych przez Komisję Nadzoru Finansowego, w tym relację z udziałowcami i klientami, ich organizację, funkcjonowanie nadzoru wewnętrznego oraz kluczowych systemów i funkcji wewnętrznych, a także organów statutowych i zasad ich współdziałania.

 

Zasady Ładu Korporacyjnego

 

Zasady dobrych praktyk ubezpieczeniowych określają reguły współpracy z interesariuszami każdej instytucji ubezpieczeniowej:

 

  • z klientami
  • z pośrednikami ubezpieczeniowymi
  • z organem nadzoru i Rzecznikiem Ubezpieczonych
  • z mediami
  • z innymi zakładami ubezpieczeń
  • Zasady odnoszą się do zakładów ubezpieczeń oraz do wszystkich osób działających w ich imieniu, na ich rzecz lub na ich rachunek.
    Zasady dobrych praktyk ubezpieczeniowych

Zgodnie z przyjętymi zasadami Vienna Life w relacjach

 

  • z klientami:

 

  • dokłada wszelkich starań, aby dobra oraz słuszne interesy klientów nie doznały uszczerbku
  • nie stosuje nieuzasadnionego różnicowania świadczonych usług
  • dba o rozwój świadomości ubezpieczeniowej w społeczeństwie
  • stosuje wzorce umowne oraz przekazy reklamowe formułowane w sposób przejrzysty
  • rozpoznaje skargi bez zbędnej zwłoki (do 30 dni)
  • dokłada starań, aby spory były rozstrzygane w trybie ugodowym

 

  • z pośrednikami:

 

  • nie stosuje nieuzasadnionego różnicowania warunków współpracy
  • udziela uzasadnionej okolicznościami pomocy w wykonywaniu działalności
  • dokłada starań, aby pośrednicy nie osiągali nieuzasadnionych korzyści materialnych kosztem klientów
  • dba, aby postanowienia w zakresie prowizji i innych oferowanych korzyści nie zachęcały do działań nieuczciwych
  • z organem nadzoru, Rzecznikiem Ubezpieczonych

 

  • z mediami:

 

  • służy pomocą w wykonywaniu głównych zadań tych instytucji
    działa wspólnie z innymi zakładami ubezpieczeń na rzecz rozwoju świadomości ubezpieczeniowej

 

  • z innymi zakładami ubezpieczeń:

 

  • respektuje zasady uczciwej konkurencji
  • dokłada starań, aby spory między nimi były rozstrzygane polubownie
  • w sprawach istotnych dla środowiska ubezpieczeniowego prezentuje w miarę możliwości wspólne stanowisko z innymi zakładami.

 

Vienna Life wykonuje swoją działalność z zachowaniem najwyższych standardów obsługi, koncentrując się na potrzebach i oczekiwaniach Klienta. Naszym celem jest budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami. Dlatego uważnie analizujemy wszelkie uwagi kierowane do naszej firmy, w tym również reklamacje zgłaszane przez Klientów.

 

Procedura sprawowania nadzoru korporacyjnego nad emitentami papierów wartościowych stanowiących aktywa nabywane na ryzyko klientów